Bilety na: Rok z kinem Azji: Tetsuo: Człowiek z żelaza
Organizator: Kino KOSMOS
Zakończenie sprzedaży online: 16.01.2025, g. 18:45
67 minut. Tyle wystarczy, żeby wstrząsnąć widzami i zaserwować im seans, którego nie zapomną nigdy. Jeden z najważniejszych japońskich filmów w historii, dzieło, które zmieniło światowe kino. Po 35 latach od premiery „Tetsuo: Człowiek z żelaza” wciąż szokuje i daje do myślenia. Udowadnia też, że do wywrócenia horroru na lewą stronę nie jest potrzebny ani wielki budżet, ani znane nazwiska. Niezbędna jest za to bezkompromisowa brawura, z jaką Shinya Tsukamoto zrealizował swój debiutancki pełny metraż.
„Tetsuo: Człowiek z żelaza” to historia szeregowego pracownika japońskiej biurokracji, który po wypadku samochodowym zaczyna odkrywać w swoim ciele kawałki metalu. Stopniowo zamienia się w hybrydę człowieka i maszyny, a metalowy fetysz ogarnia też jego umysł i wpływa na rzeczywistość — śniąc o seksie z maszyną, na jawie jego penis zamienia się w metalowy dryl, na którym spektakularnie i w makabrycznych okolicznościach umiera jego dziewczyna. Człowieka-maszynę zdaje się rozumieć jedynie uczestnik tego samego wypadku — facet z wizją (w tej roli sam Tsukamoto), który obiecuje głównemu bohaterowi świat z metalu. Czy to marzenie da się zrealizować?
Seans w ramach cyklu Rok z kinem Azji w Kinie Kosmos. Prelekcję przed filmem wygłosi Sławomir Wasiński.
Sławomir Wasiński jest filmoznawcą, historykiem filmu, badaczem kina azjatyckiego i krytykiem filmowym. Ukończył filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje go kino z każdego zakątka świata, ale specjalizuję się w kinematografii azjatyckiej. Interesuje się także kinem dokumentalnym, fantastyką, sci-fi i horrorem w każdym wydaniu. Publikował m.in. na portalach Filmweb, Stopklatka, 5kilo kultury, a także w czasopismach: „Litteraria Copernicana”, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, „EKRANy”, „Torii”, „Verte”, „Kontrast”. Jest autorem książek pt. „O kinie wartościowym” (2010) i „Buntownik neonowego boga. O kinowej i telewizyjnej twórczości Tsai Ming-lianga” (2013), a także współautorem publikacji „Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej” (tom I, 2016) i „Made in Hong Kong. Kino czasu przemian” (2019). Na portalu Bad Taste tworzył cykl zatytułowany Fraktale Azji, który kontynuuje na swoim blogu filmowym o nazwie Wchłonięty przez Orient. Współpracuje z festiwalami filmowymi: Pięć Smaków, Nowe Horyzonty oraz Ars Independent. Pracuje nad książką opisującą temat poetyki kina samurajskiego.
„Tetsuo: Człowiek z żelaza” to historia szeregowego pracownika japońskiej biurokracji, który po wypadku samochodowym zaczyna odkrywać w swoim ciele kawałki metalu. Stopniowo zamienia się w hybrydę człowieka i maszyny, a metalowy fetysz ogarnia też jego umysł i wpływa na rzeczywistość — śniąc o seksie z maszyną, na jawie jego penis zamienia się w metalowy dryl, na którym spektakularnie i w makabrycznych okolicznościach umiera jego dziewczyna. Człowieka-maszynę zdaje się rozumieć jedynie uczestnik tego samego wypadku — facet z wizją (w tej roli sam Tsukamoto), który obiecuje głównemu bohaterowi świat z metalu. Czy to marzenie da się zrealizować?
Seans w ramach cyklu Rok z kinem Azji w Kinie Kosmos. Prelekcję przed filmem wygłosi Sławomir Wasiński.
Sławomir Wasiński jest filmoznawcą, historykiem filmu, badaczem kina azjatyckiego i krytykiem filmowym. Ukończył filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim. Interesuje go kino z każdego zakątka świata, ale specjalizuję się w kinematografii azjatyckiej. Interesuje się także kinem dokumentalnym, fantastyką, sci-fi i horrorem w każdym wydaniu. Publikował m.in. na portalach Filmweb, Stopklatka, 5kilo kultury, a także w czasopismach: „Litteraria Copernicana”, „Media – Kultura – Komunikacja Społeczna”, „EKRANy”, „Torii”, „Verte”, „Kontrast”. Jest autorem książek pt. „O kinie wartościowym” (2010) i „Buntownik neonowego boga. O kinowej i telewizyjnej twórczości Tsai Ming-lianga” (2013), a także współautorem publikacji „Cicha eksplozja. Nowe kino Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej” (tom I, 2016) i „Made in Hong Kong. Kino czasu przemian” (2019). Na portalu Bad Taste tworzył cykl zatytułowany Fraktale Azji, który kontynuuje na swoim blogu filmowym o nazwie Wchłonięty przez Orient. Współpracuje z festiwalami filmowymi: Pięć Smaków, Nowe Horyzonty oraz Ars Independent. Pracuje nad książką opisującą temat poetyki kina samurajskiego.
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.