Bilety na: Piękna złośnica
Katowice, Św. Jana 24
16.03.2025, g. 15:30 (niedziela)
cena - od 32,00 pln
Organizator: Kinoteatr RIALTO
Zakończenie sprzedaży online: 16.03.2025, g. 15:00
Film przeznaczony dla widzów od 15 roku życia.
Największy hołd złożony malarstwu przez kino.
Malarz Frenhofer mieszka z kochającą żoną w słonecznej posiadłości, w uroczym francuskim regionie Langwedocja-Roussillon.
Jego życie to szczęśliwa, spokojna rutyna. Kiedy jednak poznaje piękną, intrygującą Marianne, postanawia wrócić do malowania obrazu porzuconego przed laty. Długie sesje z modelką zmieniają się w psychologiczny pojedynek dwóch silnych osobowości. Zaczynają nadwyrężać małżeństwo artysty. Na naszych oczach rodzi się malarskie arcydzieło - ale za jaką cenę? Nagrodzone canneńskim Grand Prix opus magnum Jacquesa Rivette'a to najbardziej zmysłowy i radykalny film o malarstwie, jaki kiedykolwiek nakręcono i zarazem popis aktorski Michela Piccoli, Jane Birkin i Emmanuelle Béart.
Partnerem medialnym dystrybucji kinowej filmu jest podcast Spoiler Master.
Partnerem dystrybucji filmu jest Instytut Francuski.
INFORMACJE O FILMIE:
Aż do filmu Rivette’a - w którym po raz pierwszy prawdziwy malarz rzeczywiście maluje i to według własnych praw i własnego widzenia - żaden malarz nie malował naprawdę w żadnym filmie fabularnym - mówił Bernard Dufour, który w Pięknej złośnicy malował obraz.
Film zdobył Grand Prix oraz Nagrodę Jury Ekumenicznego na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes w 1991 roku.
KRYTYCY O FILMIE:
Największy hołd złożony malarstwu przez kino
Michał Oleszczyk, Podcast "SpoilerMaster"
Piękna złośnica to film monumentalny, ale bardzo intymny, oparty na prostym pomyśle, ale niezwykle złożony i głęboki, wymykający się jakiejkolwiek próbie syntetycznego, zwięzłego opisu. Jest w tym dziele niewątpliwie charakterystyczna arcydziełom nieuchwytność, czyniąca zeń nie tylko opus magnum Jacquesa Rivette’a, ale i jeden z najważniejszych obrazów lat 90.
Jędrzej Sławnikowski, Pełna Sala
Dla Rivette’a tekst Balzaka staje punktem wyjścia do rozważań na temat istoty procesu twórczego. Świadomie dobiera wykonawców, śledzi ich zachowanie na planie, rejestrując najdrobniejsze gesty. Sztuka staje się narzędziem wyrażania siebie, ale –przede wszystkim – dążenia do prawdy już na poziomie procesu tworzenia. Tu każdy szczegół nabiera znaczenia, zwłaszcza jeśli podany zostaje przez aktorów tej miary co Michel Piccoli (malarz) i Emmauelle Béart (modelka).
Konrad J. Zarębski, sfp.org.pl
Największy hołd złożony malarstwu przez kino.
Malarz Frenhofer mieszka z kochającą żoną w słonecznej posiadłości, w uroczym francuskim regionie Langwedocja-Roussillon.
Jego życie to szczęśliwa, spokojna rutyna. Kiedy jednak poznaje piękną, intrygującą Marianne, postanawia wrócić do malowania obrazu porzuconego przed laty. Długie sesje z modelką zmieniają się w psychologiczny pojedynek dwóch silnych osobowości. Zaczynają nadwyrężać małżeństwo artysty. Na naszych oczach rodzi się malarskie arcydzieło - ale za jaką cenę? Nagrodzone canneńskim Grand Prix opus magnum Jacquesa Rivette'a to najbardziej zmysłowy i radykalny film o malarstwie, jaki kiedykolwiek nakręcono i zarazem popis aktorski Michela Piccoli, Jane Birkin i Emmanuelle Béart.
Partnerem medialnym dystrybucji kinowej filmu jest podcast Spoiler Master.
Partnerem dystrybucji filmu jest Instytut Francuski.
INFORMACJE O FILMIE:
Aż do filmu Rivette’a - w którym po raz pierwszy prawdziwy malarz rzeczywiście maluje i to według własnych praw i własnego widzenia - żaden malarz nie malował naprawdę w żadnym filmie fabularnym - mówił Bernard Dufour, który w Pięknej złośnicy malował obraz.
Film zdobył Grand Prix oraz Nagrodę Jury Ekumenicznego na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes w 1991 roku.
KRYTYCY O FILMIE:
Największy hołd złożony malarstwu przez kino
Michał Oleszczyk, Podcast "SpoilerMaster"
Piękna złośnica to film monumentalny, ale bardzo intymny, oparty na prostym pomyśle, ale niezwykle złożony i głęboki, wymykający się jakiejkolwiek próbie syntetycznego, zwięzłego opisu. Jest w tym dziele niewątpliwie charakterystyczna arcydziełom nieuchwytność, czyniąca zeń nie tylko opus magnum Jacquesa Rivette’a, ale i jeden z najważniejszych obrazów lat 90.
Jędrzej Sławnikowski, Pełna Sala
Dla Rivette’a tekst Balzaka staje punktem wyjścia do rozważań na temat istoty procesu twórczego. Świadomie dobiera wykonawców, śledzi ich zachowanie na planie, rejestrując najdrobniejsze gesty. Sztuka staje się narzędziem wyrażania siebie, ale –przede wszystkim – dążenia do prawdy już na poziomie procesu tworzenia. Tu każdy szczegół nabiera znaczenia, zwłaszcza jeśli podany zostaje przez aktorów tej miary co Michel Piccoli (malarz) i Emmauelle Béart (modelka).
Konrad J. Zarębski, sfp.org.pl
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.