menu zaloguj
KIEDY?
GDZIE?
CO?

Biuro Obsługi Klienta Wyślij bilet ponownie Zmiany w wydarzeniach
ZALOGUJ SIĘ ZAREJESTRUJ SIĘ
00:00 Czas na złożenie zamówienia. Rezerwacja biletów
następuje po kliknięciu przycisku kupuję i płącę.

Bilety na: Ludzie Gór | Sebastian Kawa | Szybowcem nad K2

Poznań, Dąbrowskiego 38

14.11.2024, g. 20:00 (czwartek)

cena - od 53,00 pln

Organizator: Kino Rialto

Organizator: Kino Rialto

Zakończenie sprzedaży online: 14.11.2024, g. 20:00

Ludzie Gór | Sebastian Kawa | Szybowcem nad K2

20 lipca o godzinie 15:50 czasu pakistańskiego tj. o 18:50 czasu letniego w Polsce, Sebastian Kawa i Sebastian Lampart – przy wsparciu z dołu Sławomira Makaruka, Marcina Polara, Krzysztofa Stramy, Przemysława Janusza oraz agencji Mountain Challenger – dokonali pierwszego, historycznego lotu szybowcem nad K2 (8611 m n.p.m.), najwyższą górą Karakorum, a drugim co do wysokości szczytem Planety.
O tym wyczynie, ale także o szybownictwie w Górach Wysokich Świata opowie Człowiek Gór – Sebastian Kawa.
BIOGRAM
Sebastian Piotr Kawa urodzony 15 listopada 1972 w Zabrzu, jest lekarzem położnikiem i ginekologiem, ale przede wszystkim sportowcem: żeglarzem i pilotem szybowcowym, 18-krotnym mistrzem świata w szybownictwie.
Zdobył łącznie 37 medali na europejskich i światowych zawodach szybowcowych. Przez wiele lat i obecnie jest liderem rankingu IGC (International Gliding Commission – Międzynarodowego Komitetu Szybowcowego) w kategorii pilotów szybowcowych. Jest wybitnym eksploratorem i liderem wypraw szybowcowych w Góry Wysokie: Tatry, Alpy, Kaukaz, Andy, Himalaje i Karakorum.
Bycia sportowcem uczył się od dzieciństwa, najpierw żeglując, a później szybując. Jako żeglarz odkrył smak wygranej i porażki, i żeby wygrywać wdrożył w życie swoje 4 sportowe zasady: sprawność, koncentrację, walkę i zabawę. Żeglowanie w młodym wieku nie było łatwe, jak sam opisuje: Bardzo często było po prostu zimno, ponieważ klubowi brakowało w wyposażeniu odpowiedniego sprzętu osobistego. To doświadczenie dało mu lekcję, by się nie poddawać i walczyć. Jego kariera szybowcowa rozwijała się powoli, ponieważ początkowo dzielił czas między dwa sporty: żeglarstwo i szybownictwo.
Na Mistrzostwach Polski Juniorów w szybownictwie w 1992 roku, które wygrał, wyróżnił się precyzją i odważnymi decyzjami. Dało to impuls do poważnego traktowania szybownictwa. Dzięki ogromnemu wysiłkowi rodziny, zwłaszcza ojca, był jednym z polskich pilotów, którzy od początku jako juniorzy startowali za granicą. Mieszkając z dala od Centrum Szybowcowego w Lesznie, był zmuszony rywalizować w niższych klasach, ale w ten sposób doświadczał oblatywania głównie polskich szybowców, w tym dominującej przez lata Dianie 2. Co najciekawsze, latał przede wszystkim w górach.
Nie unikał trudnych wyzwań i latał w rejonach, w których nie było ochotników wśród członków polskiej kadry narodowej, którzy mogliby lub chcieliby wziąć udział w zawodach. Rywalizacje górskie rozgrywano wtenczas na mniejszych szybowcach, do których zaliczały się także polskie konstrukcje. Największym sukcesem Sebastiana jest 6-krotne z rzędu zwycięstwo w klasie 15 m (szybowiec Diana 2) i 3-krotne z rzędu zdobycie Grand Prix Szybowcowego w Alpach, Alpach Południowych i Andach.
W 2018 roku Sebastian wygrał 3-krotnie mistrzostwa świata w szybownictwie w 3 różnych klasach w ciągu jednego roku, wykorzystując zbieg okoliczności, że SGP (Sailplane Grand Prix i regularne Szybowcowe Mistrzostwa Świata tj. WGC (World Gliding Championships), odbywały się w tym samym roku. Większość sukcesów odniósł na szybowcach polskiej konstrukcji (PW-5, Brawo i Diana 2).
Po wyprawie w Himalaje w 2013/2014 roku i spektakularnym przelocie nad masywem Annapurna I (8091 m n.p.m.) Sebastian wiedział już, że obszary odizolowane od oceanu nadają się do szybowania i wskazał Karakorum jako następny górski cel. Przygotowania do wyprawy w Karakorum zajęły 10 lat.
To właśnie w tym roku Sebastian ruszył z Europy przez Iran do Pakistanu, ciągnąc za samochodem przyczepę z szybowcem. Wraz ze kolegami z aeroklubu dołożył skutecznie starań, by wystartować z lotniska w Skardu. Mimo późnej pory sezonu, spowodowanej przeszkodami proceduralnymi i politycznymi, dobrze wykorzystał ostatnie dni z silnymi wiatrami strumieniowymi (jet stream) i znalazł sposób, aby po raz pierwszy w historii poszybować nad drugą górą świata K2 (8611 m n.p.m.).
Życie Sebastiana Kawy jest przykładem ciągłej, wytrwałej i długiej kariery, która rozwija się bez przypadków. Na pytanie, które zawody są najważniejsze, Sebastian zawsze odpowiada, że te w przyszłości. Jako kolejną wyprawę i wyzwanie wskazuje Antarktydę – ostateczny cel do efektywnego latania szybowcowego.
Sebastian znany jest również z wielu publikacji internetowych i filmów popularyzujących szybownictwo. Jest współautorem książki „Polskie Szybowce 1945-2011. Problemy rozwoju”. W 2012 roku opublikował autobiografię i zaawansowany podręcznik szybownictwa sportowego „Niebo pełne Żaru” (równolegle wydanej wersji angielskiej: „Sky Full of Heat”).
Najważniejsze sukcesy:
1992 – pierwsze w historii Szybowcowe Mistrzostwa Polski Juniorów i pierwsze zwycięstwo;
1993 – Tatry, Słowacja, Dubnica nad Wagiem, pierwsze zawody za granicą i loty w Tatrach;
1994 – Francja, La Roche Sur Yon, pierwsze zawody międzynarodowe za zachodnią granicą;
1995 – Mistrzostwa Europy Juniorów, skradziona kamera, dokumentująca lot, odebrała mu szansę na podium;
1996 – Alpy, Francja, pierwsza wyprawa treningowa przed Mistrzostwami Świata w Szybownictwie, przelot nad Mt Blanc (4809 m n.p.m.);
1997 – Alpy, Francja, występ juniora na Mistrzostwach Świata w Szybownictwie w grupie seniorów, piloci drużyny narodowej zrezygnowali ze startu z powodu braku doświadczenia w górach, Sebastian rywalizuje w dwumiejscowym szybowcu zamiast pełnowymiarowego jednomiejscowego szybowca, a mimo to wygrywa pierwsze 3 dni zawodów i otrzymuje Nagrodę Kronfelda za najdłuższe latanie, niestety traci podium przez pechowy incydent;
1999 – Szybowcowe Mistrzostwa Świata, pierwsze zwycięstwo w Lesznie na szybowcu klasy światowej PW5, który został zaprojektowany w Polsce;
2002 – Puchar Ameryki, Teksas, na szybowcu PW5, mimo nieszczęśliwego wypadku zajmuje drugie miejsce;
2005 – Tatry, zwycięstwo w WGC na polskim szybowcu;
2005 – Alpy, pierwsze zwycięstwo podczas Szybowcowego Grand Prix w nowej formule zawodów, na nowym polskim szybowcu Diana 2;
2006 – Alpy Południowe, Puchar Nowej Zelandii, 3 miejsce, choć były to szczególnie trudne zawody, dlatego że na antypody udał się samotnie.
2013 – przelot nad Annapurną I (8091 m n.p.m.)
2024 – przelot nad K2 I (8611 m n.p.m.)

WIĘCEJ O SEBASTANIE KAWIE
https://en.wikipedia.org/wiki/Sebastian_Kawa
https://www.sebastiankawa.pl/
#sebastiankawa.official
KILKA SŁÓW O SZYBOWCACH I SZYBOWANIU
Marzenie o oderwaniu się od ziemi towarzyszyło ludziom wieków, czego dowodem są sporty lotnicze, rozwijające się w różnych odmianach. Spojrzeć na Ziemię z lotu ptaka można na wiele sposobów, czy to z powoli poruszającego się balonu, trochę szybszej – ale dającej bezpośredni kontakt z przyrodą – paralotni lub szybowca, a jeszcze inaczej podczas ekstremalnych lotów zawodniczych i przelotów rekordowych.
Skoki na spadochronach i szybowanie bez spadochronu to sporty lotnicze, dające ogromny zastrzyk adrenaliny, a akrobacje samolotowe i szybowcowe oraz wyścigi samolotów to przykłady dyscyplin, w których liczy się precyzja pilotażu, mocy i odporność psychiczna pilotów.
Szybowcem wzniesiono się już wyżej niż samolotem szpiegowskim U2 i pokonano w jeden dzień 3008 km – dystans niebagatelny nawet dla małych odrzutowców. A to wszystko dzięki wykorzystywaniu energii dostępnej w powietrzu, energii wiatru i pionowych ruchów powietrza.
Szybownictwo wyczynowe to również eksploracje najbardziej dzikich i niedostępnych terenów, zwłaszcza w przestrzeni “między szczytem a niebem” w różnych górskich terenach, a bardzo często między szczytami, których w inny sposób nikt nigdy nie widział.
Dzięki temu, że szybowiec nie hałasuje, nie potrzebuje paliwa i nie emituje spalin, możliwe są loty w parkach narodowych. Tam piloci szybowcowi korzystają z tych samych zjawisk, które wykorzystują ptaki. Zaobserwowano i opisano zadziwiającą synergię: ptaki podpowiadają pilotom a piloci ptakom, co się dzieje w powietrzu.
Szybownictwo to ciągła nauka, odkrywanie nowych możliwości i zjawisk, które pozwalają zarówno na tzw. loty mikroskopijne, tuż nad wodą bądź nad klifami, jak również potężne i wysokie przeloty na górami, jak te w Himalajach i Karakorum, jak w tym roku nad K2.

*******

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

Bilety numerowane

Widok całej sali

0 x 100zł

Legenda:

    Miejsca dostępne Numerowane
    Miejsca dla osób z niepełnosprawnością Miejsca dla osób z niepełnosprawnością
    Miejsca dodane do koszyka W koszyku
    Miejsca nieaktywne Nieaktywne

Podsumowanie

Opcje dodatkowe

Wybierz grafikę:

Podgląd biletu:

Podgląd biletu:

aaaaaa

Dodaj tekst do swoich biletów i zobacz jak będzie wyglądał bilet:

Wybrane bilety

Wybrane bilety sektor szczegóły biletu usuń
Bilety: 0.00 PLN , opłata serwisowa: 0.00 PLN
razem
0 bilety
Razem
0.00 PLN
po rabacie
0.00 PLN

Nieprawidłowy kod rabatowy

Ubezpieczenie

Czy chcesz ubezpieczyć swój bilet na wypadek braku możliwości uczestnictwa wydarzeniu w ramach zakupionego biletu np. z powodu nagłego zachorowania lub nieszczęśliwego wypadku?

Sprawdź szczegółowe informacje o produkcie:

Przedmiotem ubezpieczenia jest wartość Biletu oraz koszt poniesiony w związku z rezygnacją ubezpieczonego z uczestnictwa w wydarzeniu kulturalnym, sportowym lub rozrywkowym z 28 powodów m. in.:

  • nieszczęśliwego wypadku,
  • nagłego zachorowania,
  • śmierci

ubezpieczonego lub osób bliskich ubezpieczonemu, a także wypowiedzenia umowy o pracę czy poważnej szkody w mieniu ubezpieczonego.

Suma ubezpieczenia równa jest cenie zakupu ubezpieczonego Biletu nie więcej niż 5 000 zł na osobę.

Suma ubezpieczenia określona jest na jedno i wszystkie zdarzenia w Okresie ubezpieczenia i stanowi górną granicę odpowiedzialności SIGNAL IDUNA.

Gdzie obowiązuje ubezpieczenie?

Ochrona ubezpieczeniowa obowiązuje na terenie wszystkich krajów świata.

Jak i kiedy należy opłacać składki?

Składka płatna jest jednorazowo w złotych polskich w dniu zawarcia umowy ubezpieczenia w formie bezgotówkowej.

Kiedy rozpoczyna się i kończy ochrona ubezpieczeniowa?

Ochrona ubezpieczeniowa i odpowiedzialność SIGNAL IDUNA, rozpoczyna się w dniu i z godziną nabycia Biletu, jednak nie wcześniej niż z momentem zawarcia umowy ubezpieczenia, a kończy w dniu Wydarzenia, 1 godzinę po jego planowanym rozpoczęciu, zgodnie z datą i godziną określoną na Bilecie i wskazaną w umowie ubezpieczenia.

Odpowiedzialność SIGNAL IDUNA wygasa:

  • z upływem ostatniego dnia okresu ubezpieczenia,
  • z dniem odstąpienia przez Ubezpieczającego od umowy ubezpieczenia,
  • z dniem wypowiedzenia umowy ubezpieczenia,
  • z dniem wyczerpania się sumy ubezpieczenia.

Szczegółowe informacje o zakresie ochrony ubezpieczeniowej oraz wyłączenia odpowiedzialności znajdziesz w Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia (OWU) i Karcie Produktu.

Oświadczenie Signal Iduna

SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. informuje, że osoby wykonujące czynności dystrybucyjne zakładu ubezpieczeń otrzymują wynagrodzenie o charakterze finansowym lub niefinansowym.

Dane do realizacji zakupu

Forma płatności