Bilety na: NOSPR / Alsop / Requiem jako hołd / S1
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
27.03.2025, g. 19:30 (czwartek)
cena - od 43,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 27.03.2025, g. 19:30
Program
Grażyna Bacewicz
Suita na orkiestrę symfoniczną
Karol Szymanowski
IV Symfonia koncertująca na fortepian i orkiestrę op. 60
Krzysztof Penderecki
Chaconne
Karol Szymanowski
Stabat Mater op. 53
Dyrygent
Marin Alsop
Wykonawcy
NOSPR
Chór NFM
Erica Eloff – sopran
Zuzanna Nalewajek – alt
Ben McAteer – baryton
Szymon Nehring – fortepian
„Z największą łatwością i ochotą pracuję nad tym Koncertem i notabene mam wrażenie, że to będzie sztuczka pierwszej klasy” – te słowa z listu Karola Szymanowskiego świadczą o wadze, jaką kompozytor przywiązywał do swojej IV Symfonii. Niezrealizowanego marzenia o „prawdziwym” koncercie fortepianowym. Pianistycznego tour de force, którego pierwsze szkice porzucił na rzecz powstającego w tym samym czasie Stabat Mater. Poruszające „Chłopskie requiem” (początkowo myślał o dziele pod takim właśnie tytułem), zrodzone z bólu po śmierci siostrzenicy Szymanowskiego, łączy religijne uniesienia z nutą polskiego folkloru i wspomnieniem ludowych „gorzkich żalów” rezonujących w pamięci twórcy.
Jakże to różny świat od instrumentalnej Chaconne Krzysztofa Pendereckiego, ekspresyjnego muzycznego hołdu poświęconego pamięci zmarłego papieża Polaka. Utworu, którym kompozytor symbolicznie domknął tworzone przez ćwierćwiecze Polskie Requiem – monumentalną kronikę współczesnej historii Polski, w której melancholijnym finale zawarł nostalgię za barokową tradycją i zaskakująco romantyczne emocje.
Róża Światczyńska
Grażyna Bacewicz
Suita na orkiestrę symfoniczną
Karol Szymanowski
IV Symfonia koncertująca na fortepian i orkiestrę op. 60
Krzysztof Penderecki
Chaconne
Karol Szymanowski
Stabat Mater op. 53
Dyrygent
Marin Alsop
Wykonawcy
NOSPR
Chór NFM
Erica Eloff – sopran
Zuzanna Nalewajek – alt
Ben McAteer – baryton
Szymon Nehring – fortepian
„Z największą łatwością i ochotą pracuję nad tym Koncertem i notabene mam wrażenie, że to będzie sztuczka pierwszej klasy” – te słowa z listu Karola Szymanowskiego świadczą o wadze, jaką kompozytor przywiązywał do swojej IV Symfonii. Niezrealizowanego marzenia o „prawdziwym” koncercie fortepianowym. Pianistycznego tour de force, którego pierwsze szkice porzucił na rzecz powstającego w tym samym czasie Stabat Mater. Poruszające „Chłopskie requiem” (początkowo myślał o dziele pod takim właśnie tytułem), zrodzone z bólu po śmierci siostrzenicy Szymanowskiego, łączy religijne uniesienia z nutą polskiego folkloru i wspomnieniem ludowych „gorzkich żalów” rezonujących w pamięci twórcy.
Jakże to różny świat od instrumentalnej Chaconne Krzysztofa Pendereckiego, ekspresyjnego muzycznego hołdu poświęconego pamięci zmarłego papieża Polaka. Utworu, którym kompozytor symbolicznie domknął tworzone przez ćwierćwiecze Polskie Requiem – monumentalną kronikę współczesnej historii Polski, w której melancholijnym finale zawarł nostalgię za barokową tradycją i zaskakująco romantyczne emocje.
Róża Światczyńska
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.