Bilety na: STOYANOV BALLET KIEV „Carmen & Bolero”, spektakl baletowy, Trzecia Scena
Białystok, Odeska 1
21.12.2025, g. 16:00 (niedziela)
cena - od 115,50 pln
Zakończenie sprzedaży online: 21.12.2025, g. 15:00
Zapraszamy Państwa na przepiękny spektakl w którym utalentowani artyści Opery Kijowskiej pod dyr. Alexandra Stoyanova przekażą publiczności ocean miłości i piękna!
„Carmen Suite"
Rodion Schedrin – Georges Bizet
Stoyanov Ballet prezentuje słynne dzieło „Carmen-Suite” kompozytora Rodiona Schedrina – wspaniałą interpretację genialnej muzyki Georges'a Bizeta.
Balet „Carmen-Suite” powstał specjalnie dla wielkiej rosyjskiej baletnicy Mai Plisetskiej, choreografem i reżyserem jest Alberto Alonso, a jego premiera odbyła się w Teatrze Bolszoj w kwietniu 1967 roku.
Alberto Alonso to choreograf, który potrafił wystawić „Carmen” w inny, nietradycyjny sposób, uciekając od ckliwego pseudohiszpańskiego stylu klasyki baletu spełniając swoje twórcze marzenie na prośbę primabaleriny Mai Plisetskiej.
O Mai Plisetskiej Alberto Alonso powiedział, że jest stuprocentową Carmen – prawdziwym uosobieniem buntu i nieprzejednania. Sama Maya Plisetska w wywiadach przyznawała, że była to dla niej rola jej życia; coś więcej – wniosła w to przesłanie polityczne: bohaterka jest symbolem wolnej osobowości, prowadzącej fatalną walkę z ówczesną władzą. Transkrypcji muzycznej na tematy opery dokonał kompozytor Rodion Szczedrin, który pracował nad partyturą z niesamowitą pasją. Udało mu się osiągnąć prawdziwą wirtuozerię w przekazie poprzez muzykę najdrobniejszych niuansów psychologicznych wielkiej opery i noweli Prospera Mérimée. W ten sposób poruszająca fabuła Mérimée i głębia uczuć z opery Bizeta nabrały w suicie baletowej akcentu filozoficznego. „Carmen” to niezwykła kwintesencja namiętnych emocji i silnych charakterów, wyrażonych poprzez piękną muzykę i treść krótkiej powieści.
„Bolero”
Maurice Ravel
Kompozytor napisał muzykę w 1928 roku i stała się ona jego najpopularniejszym dziełem.
Rytm jest stopniowo przyspieszany i wyznaczany przez werbel, który powtarza tę samą figurę rytmiczną w 24 uderzeniach, 169 razy, czyli w sumie 4056 uderzeń.
To właśnie ta rytmika prowokuje wielu choreografów do „czytania” tej muzyki na najróżniejsze sposoby. Wspaniała oryginalna choreografia Maurice’a Béjarta posłużyła jako kanawa do choreografii stworzonej dla BOLERO w wykonaniu artystów Stoyanov Ballet.
Ten sceniczny przekaz wciąż zaskakuje i wzbudza wielkie zainteresowanie i aplauz widzów, których wręcz hipnotyzuje motyw muzyczny swoim niespotykanym magnetyzmem i energią kompozycji Ravela i protoplasty choreografii Maurica Bejarta.
„Carmen Suite"
Rodion Schedrin – Georges Bizet
Stoyanov Ballet prezentuje słynne dzieło „Carmen-Suite” kompozytora Rodiona Schedrina – wspaniałą interpretację genialnej muzyki Georges'a Bizeta.
Balet „Carmen-Suite” powstał specjalnie dla wielkiej rosyjskiej baletnicy Mai Plisetskiej, choreografem i reżyserem jest Alberto Alonso, a jego premiera odbyła się w Teatrze Bolszoj w kwietniu 1967 roku.
Alberto Alonso to choreograf, który potrafił wystawić „Carmen” w inny, nietradycyjny sposób, uciekając od ckliwego pseudohiszpańskiego stylu klasyki baletu spełniając swoje twórcze marzenie na prośbę primabaleriny Mai Plisetskiej.
O Mai Plisetskiej Alberto Alonso powiedział, że jest stuprocentową Carmen – prawdziwym uosobieniem buntu i nieprzejednania. Sama Maya Plisetska w wywiadach przyznawała, że była to dla niej rola jej życia; coś więcej – wniosła w to przesłanie polityczne: bohaterka jest symbolem wolnej osobowości, prowadzącej fatalną walkę z ówczesną władzą. Transkrypcji muzycznej na tematy opery dokonał kompozytor Rodion Szczedrin, który pracował nad partyturą z niesamowitą pasją. Udało mu się osiągnąć prawdziwą wirtuozerię w przekazie poprzez muzykę najdrobniejszych niuansów psychologicznych wielkiej opery i noweli Prospera Mérimée. W ten sposób poruszająca fabuła Mérimée i głębia uczuć z opery Bizeta nabrały w suicie baletowej akcentu filozoficznego. „Carmen” to niezwykła kwintesencja namiętnych emocji i silnych charakterów, wyrażonych poprzez piękną muzykę i treść krótkiej powieści.
„Bolero”
Maurice Ravel
Kompozytor napisał muzykę w 1928 roku i stała się ona jego najpopularniejszym dziełem.
Rytm jest stopniowo przyspieszany i wyznaczany przez werbel, który powtarza tę samą figurę rytmiczną w 24 uderzeniach, 169 razy, czyli w sumie 4056 uderzeń.
To właśnie ta rytmika prowokuje wielu choreografów do „czytania” tej muzyki na najróżniejsze sposoby. Wspaniała oryginalna choreografia Maurice’a Béjarta posłużyła jako kanawa do choreografii stworzonej dla BOLERO w wykonaniu artystów Stoyanov Ballet.
Ten sceniczny przekaz wciąż zaskakuje i wzbudza wielkie zainteresowanie i aplauz widzów, których wręcz hipnotyzuje motyw muzyczny swoim niespotykanym magnetyzmem i energią kompozycji Ravela i protoplasty choreografii Maurica Bejarta.
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.