Bilety na: 28.MSTT: Ruch Oporu / Рух Oпору / / étude des hommes
Organizator: Centrum Kultury w Lublinie
Zakończenie sprzedaży online: 08.11.2024, g. 19:00
Double bill: „Рух Oпору / Ruch Oporu” _ Maciej Kuźmiński Company (Polska / Ukraina) / „étude des hommes” _ Vandeutekom Collective (Holandia) _ 45 min
„Рух Oпору / Ruch Oporu”
Taniec, projekt kostiumu, głos: Daria Koval
Choreografia: Maciej Kuźmiński we współpracy z Darią Koval
Reżyseria oświetlenia, dramaturgia, opracowanie dźwiękowe: Maciej Kuźmiński
Muzyka: Max Richter
Wideo, fotografia, grafika: Aleksander Joachimiak
Montaż: Aleksander Joachimiak, Maciej Kuźmiński
Premiera: 21 marca 2023, Korzo Theater, Haga, Holandia
Produkcja: Maciej Kuźmiński Company przy wsparciu MDK Ratusz Zduńska Wola
*Uwaga: w spektaklu „Рух Oпору / Ruch Oporu” występują elementy nagości
Nazywam się Daria Koval, mam 27 lat, pochodzę z miasta Dniepr we wschodniej Ukrainie. Gdy wybuchła wojna byłam w Kijowie [...] Myślałam, że nigdy już nie będę tańczyć, bo zdałam sobie sprawę, że taniec nie jest już niczym ważnym. [...] Za każdym razem, kiedy tańczę o wojnie i o moim kraju, mam nadzieję, że może choć raz nie będę już czuła tego bólu, albo że wytańczę już wszystko.
W solowej pracy „Ruch Oporu” Maciej Kuźmiński ściśle współpracuje z uchodźczynią z Ukrainy, tancerką Darią Koval, dokumentując głosem i ruchem jej doświadczenia wojenne. „Dla mnie ta praca jest bardzo ważna, ponieważ chciałam opowiedzieć o wojnie z własnej perspektywy i podzielić się swoją osobistą historią” – mówi Daria Koval. Jej intencja zbiegła się z intencją Kuźmińskiego, który, chciał odwołać się do „bezpośredniej wypowiedzi konkretnej osoby, gdyż wojna nie jest abstrakcją, lecz dotyka konkretnych jednostek”.
Od dnia premiery Ruch Oporu prezentowany był ponad 30 razy w 7 krajach. Zdobywając 9 nagród, w tym główne na konkursach Masdanza oraz Solo Dance Contest, „Ruch Oporu” stał się najczęściej nagradzaną pracą Kuźmińskiego.
„étude des hommes”
Choreografia: Patricia van Deutekom
Taniec: Ronja Keultjes, Anna Mikuła
Muzyka: Matteo Myderwyk
Kreacja światła: Remko van Wely
Obsługa techniczna: Jorn Kortooms
W „étude des hommes” (fr. dosł. „studiowanie mężczyzn”) Patricia van Deutekom w towarzystwie dwóch tancerek ze swojego kolektywu bada temat męskości, kobiecości oraz norm zachowań z kobiecej perspektywy i języka ciała. To poszukiwanie fundamentu, opowieści i siły, która kryje się za emocjami zazdrości i samotności oraz reakcjami związanymi z poczuciem przynależności. „etude des hommes” dotyka bratania się i braterstwa, zbliżenia i wzajemnego zrozumienia. To poszukiwanie kodów zachowań i sposobów postępowania oraz równowagi parytetów w umyśle, ciele i charakterze. To spektakl wymagający, dociekliwy, stale przygotowujący się do fizycznej i emocjonalnej próby siły.
Vandeutekom Collective to zmieniający się zespół artystyczny prowadzony przez Patricię van Deutekom. Każda będąca w nim osoba posiada swoją własną siłę, charakter i talent. Produkcje są odważne, surowe, fizyczne, wybuchowe, a jednocześnie wrażliwe, poetyckie i kruche. Kontrast pomiędzy tymi skrajnościami oddaje różnicę między intensywnymi, mocnymi elementami a delikatnością i wrażliwością w pracy oraz występach osób członkowskich kolektywu. Zespół bada ludzkie zachowania oraz wzajemne relacje prezentowanych postaw. To stanowi podstawę dla wymagającej pracy partnerskiej, fizycznych działań na podłodze oraz mocnej tożsamości, które są charakterystyczne dla Vandeutekom Collective.
„Рух Oпору / Ruch Oporu”
Taniec, projekt kostiumu, głos: Daria Koval
Choreografia: Maciej Kuźmiński we współpracy z Darią Koval
Reżyseria oświetlenia, dramaturgia, opracowanie dźwiękowe: Maciej Kuźmiński
Muzyka: Max Richter
Wideo, fotografia, grafika: Aleksander Joachimiak
Montaż: Aleksander Joachimiak, Maciej Kuźmiński
Premiera: 21 marca 2023, Korzo Theater, Haga, Holandia
Produkcja: Maciej Kuźmiński Company przy wsparciu MDK Ratusz Zduńska Wola
*Uwaga: w spektaklu „Рух Oпору / Ruch Oporu” występują elementy nagości
Nazywam się Daria Koval, mam 27 lat, pochodzę z miasta Dniepr we wschodniej Ukrainie. Gdy wybuchła wojna byłam w Kijowie [...] Myślałam, że nigdy już nie będę tańczyć, bo zdałam sobie sprawę, że taniec nie jest już niczym ważnym. [...] Za każdym razem, kiedy tańczę o wojnie i o moim kraju, mam nadzieję, że może choć raz nie będę już czuła tego bólu, albo że wytańczę już wszystko.
W solowej pracy „Ruch Oporu” Maciej Kuźmiński ściśle współpracuje z uchodźczynią z Ukrainy, tancerką Darią Koval, dokumentując głosem i ruchem jej doświadczenia wojenne. „Dla mnie ta praca jest bardzo ważna, ponieważ chciałam opowiedzieć o wojnie z własnej perspektywy i podzielić się swoją osobistą historią” – mówi Daria Koval. Jej intencja zbiegła się z intencją Kuźmińskiego, który, chciał odwołać się do „bezpośredniej wypowiedzi konkretnej osoby, gdyż wojna nie jest abstrakcją, lecz dotyka konkretnych jednostek”.
Od dnia premiery Ruch Oporu prezentowany był ponad 30 razy w 7 krajach. Zdobywając 9 nagród, w tym główne na konkursach Masdanza oraz Solo Dance Contest, „Ruch Oporu” stał się najczęściej nagradzaną pracą Kuźmińskiego.
„étude des hommes”
Choreografia: Patricia van Deutekom
Taniec: Ronja Keultjes, Anna Mikuła
Muzyka: Matteo Myderwyk
Kreacja światła: Remko van Wely
Obsługa techniczna: Jorn Kortooms
W „étude des hommes” (fr. dosł. „studiowanie mężczyzn”) Patricia van Deutekom w towarzystwie dwóch tancerek ze swojego kolektywu bada temat męskości, kobiecości oraz norm zachowań z kobiecej perspektywy i języka ciała. To poszukiwanie fundamentu, opowieści i siły, która kryje się za emocjami zazdrości i samotności oraz reakcjami związanymi z poczuciem przynależności. „etude des hommes” dotyka bratania się i braterstwa, zbliżenia i wzajemnego zrozumienia. To poszukiwanie kodów zachowań i sposobów postępowania oraz równowagi parytetów w umyśle, ciele i charakterze. To spektakl wymagający, dociekliwy, stale przygotowujący się do fizycznej i emocjonalnej próby siły.
Vandeutekom Collective to zmieniający się zespół artystyczny prowadzony przez Patricię van Deutekom. Każda będąca w nim osoba posiada swoją własną siłę, charakter i talent. Produkcje są odważne, surowe, fizyczne, wybuchowe, a jednocześnie wrażliwe, poetyckie i kruche. Kontrast pomiędzy tymi skrajnościami oddaje różnicę między intensywnymi, mocnymi elementami a delikatnością i wrażliwością w pracy oraz występach osób członkowskich kolektywu. Zespół bada ludzkie zachowania oraz wzajemne relacje prezentowanych postaw. To stanowi podstawę dla wymagającej pracy partnerskiej, fizycznych działań na podłodze oraz mocnej tożsamości, które są charakterystyczne dla Vandeutekom Collective.
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.