Bilety na: THE BLACK WEDDING/ FAUST- HAUST
Organizator: Kielecki Teatr Tańca
Zakończenie sprzedaży online: 15.11.2024, g. 19:00
Spektakl pt. „The Black Wedding”
to najnowsza inscenizacja Kieleckiego Teatru Tańca, zrealizowana przez południowoafrykańskiego choreografa Hope Maimane.
Spektakl „The Black Weddiing” (tj. Czarny Ślub) opowiada historię pary młodej, której związek mierzy się z wieloma trudnymi sytuacjami. „W centrum jest zdrada i ślub, widz już przed ślubem wie, że ta para ma sekrety, wszyscy cieszymy się na weselu, ale wiemy, że to nie potrwa długo, bo znamy ich mroczne sekrety – mówi Hope Maimane, choreograf.
„Zaprosiliśmy pierwszy raz do współpracy Hope’a, który ma niesamowitą energię, jest dla nas takim wyzwaniem ruchowym, bo łączy w sobie wiele technik, łączy modern, contemporary, ma doświadczenia z tańcem jazzowym, gdzieś przemieszcza się ta neo-klasyka, próbujemy to wszystko w tym spektaklu znaleźć” – mówi Małgorzata Ziółkowska, kierownik baletu KTT.
Choreografia, kostiumy: Hope Maimane
Muzyka: Collage muzyczny
Reżyseria światła, przestrzeń sceniczna: Grzegorz Pańtak, Hope Maimane
Wizualizacje: Grzegorz Kaczmarczyk
Wykonawcy: Zespół artystyczny Kieleckiego Teatru Tańca w składzie:
Żona: Małgorzata Kowalska
Mąż: Piotr Ziółkowski
Kobieta: Klaudia Tkaczyk
Druhna: Joanna Plata
Ksiądz: Marek Szajnar
Małgorzata Boruń, Julia Domagalska, Alicja Horwath-Maksymow, Pamela Paprota, Natalia Sornat, Marta Starostecka, Roksana Wieczorek, Kamila Zimnowoda, Małgorzata Ziółkowska,
Bartłomiej Banasiak, Nikodem Bardzki, Marcel Grzelak, Paweł Jacak, Mikołaj Wojtachnio, Kamil Zdańkowski
o p i s s p e k t a k l u
Kogo wybierzesz, aby spędził z Tobą resztę życia?
Pragnienie, Miłość i Zaufanie nie mogą żyć razem zbyt długo, prędzej czy później jedno z nich musi odejść.
Prędzej czy później wszyscy spotkamy się w tym samym miejscu… na czarnym weselu.
Natomiast spektakl "Faust- Haust" stanowi nawiązanie do dzieła literackiego pt. „FAUST” Johanna Wolfganga Goethego.
Twórcą przedstawienia jest Małgorzata Ziółkowska – kierownik baletu, tancerka-solistka Kieleckiego Teatru Tańca, absolwentka Wydziału Bibliotekoznawstwa i Dziennikarstwa o specjalności prasoznawstwo z elementami dziennikarstwa Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach (obecnie UJK).
s ł o w o o d a u t o r k i s p e k t a k l u
Człowiek zmaga się z tym co ma i ze świadomością tego czego nie ma… Zmaga się z życiem… z jego nasyceniem i obroną przed pustką. Gnany nieznanym imperatywem człowiek, chciałby zachłystywać się tym co ono mu przynosi. Dzięki temu nadając sobie sens i odczuwanie życia, podobnie jak biegnąc odczuwamy smaganie powierza po twarzy.
Pragnienie zachłyśnięcia się życiem… powietrzem…miłością… rzuca nas w skrajności od demiurgicznej kreacji począwszy aż po odrętwiałe wegetowanie. Biologiczna witalność tworzy z nas istoty chwytające, pochłaniające, zagarniające. Pierwszy haust życia łapiemy w zaledwie 10 sekund po narodzinach… Łapiemy ok 16 oddechów na sekundę, by w wieku 30 lat osiągnąć ich 250 milionów haustów…haustów życia.. Przeróżnych… Haust życia jako paliwo żywotnej egzystencji. Zadaję pytanie czy biologiczny oddech jest sensem sam w sobie czy należy sens mu nadać? Czy możemy istnieć jedynie „bezwładnie dryfując” przez życie?
Pytamy jak w pokerze prze – „sprawdzam”.
Więc czym pytam?? Życiem.. Jakim?
Czy by być szczęśliwym trzeba się nieustanie stymulować, przekraczać przebijać, ryzykować aż do zaprzedania? Czy należy wyzbyć się ożywczej dynamiki, zachłystywania się sprawczością, władzą, erotyczną miłością? Czy potocznie określane „spokojne życie” skazane jest na nudę i brak sensu, na nihilizm? Czy należy się czymś zachłysnąć…Szukam tego historii Fausta, bo tam pierwotnie wydaje się że chodzi o sens życia…Pytam o te miliony, miliardy sensownych i bezsensownych haustów, oddechów, łyków wody i wina w jego życiu. Pytam czym jest właściwie spełnienie, skoro to istota i cel egzystencji rozdziera się pomiędzy być i mieć?? co uzasadnia trud życia i czyni je wartym przeżycia? Faust szukał chwili, która by trwała…
Czy odpowiedź na to pytanie zawiera tajemnica miłości istot ludzkich? Jakie oddanie i poświęcenie może urzeczywistnić to spełnienie. Jestem na takim etapie życia, stąd temat prywatnie mi bliski…
W każdym hauście znajduję inną odpowiedź …
Premiera spektaklu odbyła się 15 grudnia 2023 r.
m u z y k a
Franciszek Liszt, „Faust Symphony„, w wykonaniu Chicago Symphony Orkiestra, pod batutą Georga Solti
The Prodigy „Smack my bitch up”
t w ó r c y
Choreografia, przestrzeń sceniczna, kostiumy: Małgorzata Ziółkowska
Aranżacja muzyki: Filip Gołda
Autor filmów i projekcji: Grzegorz Kaczmarczyk
Reżyseria światła: Grzegorz Pańtak
o b s a d a p r e m i e r o w a
Zespół Artystyczny Kieleckiego Teatru Tańca w składzie:
Faust: Marek Szajnar
Małgorzata: Małgorzata Kowalska
Mefisto: Piotr Ziółkowski
Mefista: Joanna Plata
Małgorzata Boruń, Julia Domagalska, Arkadia Dziarmaga, Alicja Horwath-Maksymow, Pamela Paprota, Marta Starostecka, Klaudia Tkaczyk, Roksana Wieczorek, Kamila Zimnowoda, Paweł Jacak, Mikołaj Wojtachnio, Kamil Zdańkowski.
Adepci:
Maja Dawidenko, Hanna Podedworna, Zuzanna Tatarowska, Nikodem Bardzki
m u z y k a
W spektaklu wykorzystano:
utwór Franciszka Liszta pt. „Faust Symphony”, w wykonaniu Chicago Symphony Orkiestra, pod batutą Georga Solti;
utwór „Smack my bitch up” w wykonaniu zespołu The Prodigy.
to najnowsza inscenizacja Kieleckiego Teatru Tańca, zrealizowana przez południowoafrykańskiego choreografa Hope Maimane.
Spektakl „The Black Weddiing” (tj. Czarny Ślub) opowiada historię pary młodej, której związek mierzy się z wieloma trudnymi sytuacjami. „W centrum jest zdrada i ślub, widz już przed ślubem wie, że ta para ma sekrety, wszyscy cieszymy się na weselu, ale wiemy, że to nie potrwa długo, bo znamy ich mroczne sekrety – mówi Hope Maimane, choreograf.
„Zaprosiliśmy pierwszy raz do współpracy Hope’a, który ma niesamowitą energię, jest dla nas takim wyzwaniem ruchowym, bo łączy w sobie wiele technik, łączy modern, contemporary, ma doświadczenia z tańcem jazzowym, gdzieś przemieszcza się ta neo-klasyka, próbujemy to wszystko w tym spektaklu znaleźć” – mówi Małgorzata Ziółkowska, kierownik baletu KTT.
Choreografia, kostiumy: Hope Maimane
Muzyka: Collage muzyczny
Reżyseria światła, przestrzeń sceniczna: Grzegorz Pańtak, Hope Maimane
Wizualizacje: Grzegorz Kaczmarczyk
Wykonawcy: Zespół artystyczny Kieleckiego Teatru Tańca w składzie:
Żona: Małgorzata Kowalska
Mąż: Piotr Ziółkowski
Kobieta: Klaudia Tkaczyk
Druhna: Joanna Plata
Ksiądz: Marek Szajnar
Małgorzata Boruń, Julia Domagalska, Alicja Horwath-Maksymow, Pamela Paprota, Natalia Sornat, Marta Starostecka, Roksana Wieczorek, Kamila Zimnowoda, Małgorzata Ziółkowska,
Bartłomiej Banasiak, Nikodem Bardzki, Marcel Grzelak, Paweł Jacak, Mikołaj Wojtachnio, Kamil Zdańkowski
o p i s s p e k t a k l u
Kogo wybierzesz, aby spędził z Tobą resztę życia?
Pragnienie, Miłość i Zaufanie nie mogą żyć razem zbyt długo, prędzej czy później jedno z nich musi odejść.
Prędzej czy później wszyscy spotkamy się w tym samym miejscu… na czarnym weselu.
Natomiast spektakl "Faust- Haust" stanowi nawiązanie do dzieła literackiego pt. „FAUST” Johanna Wolfganga Goethego.
Twórcą przedstawienia jest Małgorzata Ziółkowska – kierownik baletu, tancerka-solistka Kieleckiego Teatru Tańca, absolwentka Wydziału Bibliotekoznawstwa i Dziennikarstwa o specjalności prasoznawstwo z elementami dziennikarstwa Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach (obecnie UJK).
s ł o w o o d a u t o r k i s p e k t a k l u
Człowiek zmaga się z tym co ma i ze świadomością tego czego nie ma… Zmaga się z życiem… z jego nasyceniem i obroną przed pustką. Gnany nieznanym imperatywem człowiek, chciałby zachłystywać się tym co ono mu przynosi. Dzięki temu nadając sobie sens i odczuwanie życia, podobnie jak biegnąc odczuwamy smaganie powierza po twarzy.
Pragnienie zachłyśnięcia się życiem… powietrzem…miłością… rzuca nas w skrajności od demiurgicznej kreacji począwszy aż po odrętwiałe wegetowanie. Biologiczna witalność tworzy z nas istoty chwytające, pochłaniające, zagarniające. Pierwszy haust życia łapiemy w zaledwie 10 sekund po narodzinach… Łapiemy ok 16 oddechów na sekundę, by w wieku 30 lat osiągnąć ich 250 milionów haustów…haustów życia.. Przeróżnych… Haust życia jako paliwo żywotnej egzystencji. Zadaję pytanie czy biologiczny oddech jest sensem sam w sobie czy należy sens mu nadać? Czy możemy istnieć jedynie „bezwładnie dryfując” przez życie?
Pytamy jak w pokerze prze – „sprawdzam”.
Więc czym pytam?? Życiem.. Jakim?
Czy by być szczęśliwym trzeba się nieustanie stymulować, przekraczać przebijać, ryzykować aż do zaprzedania? Czy należy wyzbyć się ożywczej dynamiki, zachłystywania się sprawczością, władzą, erotyczną miłością? Czy potocznie określane „spokojne życie” skazane jest na nudę i brak sensu, na nihilizm? Czy należy się czymś zachłysnąć…Szukam tego historii Fausta, bo tam pierwotnie wydaje się że chodzi o sens życia…Pytam o te miliony, miliardy sensownych i bezsensownych haustów, oddechów, łyków wody i wina w jego życiu. Pytam czym jest właściwie spełnienie, skoro to istota i cel egzystencji rozdziera się pomiędzy być i mieć?? co uzasadnia trud życia i czyni je wartym przeżycia? Faust szukał chwili, która by trwała…
Czy odpowiedź na to pytanie zawiera tajemnica miłości istot ludzkich? Jakie oddanie i poświęcenie może urzeczywistnić to spełnienie. Jestem na takim etapie życia, stąd temat prywatnie mi bliski…
W każdym hauście znajduję inną odpowiedź …
Premiera spektaklu odbyła się 15 grudnia 2023 r.
m u z y k a
Franciszek Liszt, „Faust Symphony„, w wykonaniu Chicago Symphony Orkiestra, pod batutą Georga Solti
The Prodigy „Smack my bitch up”
t w ó r c y
Choreografia, przestrzeń sceniczna, kostiumy: Małgorzata Ziółkowska
Aranżacja muzyki: Filip Gołda
Autor filmów i projekcji: Grzegorz Kaczmarczyk
Reżyseria światła: Grzegorz Pańtak
o b s a d a p r e m i e r o w a
Zespół Artystyczny Kieleckiego Teatru Tańca w składzie:
Faust: Marek Szajnar
Małgorzata: Małgorzata Kowalska
Mefisto: Piotr Ziółkowski
Mefista: Joanna Plata
Małgorzata Boruń, Julia Domagalska, Arkadia Dziarmaga, Alicja Horwath-Maksymow, Pamela Paprota, Marta Starostecka, Klaudia Tkaczyk, Roksana Wieczorek, Kamila Zimnowoda, Paweł Jacak, Mikołaj Wojtachnio, Kamil Zdańkowski.
Adepci:
Maja Dawidenko, Hanna Podedworna, Zuzanna Tatarowska, Nikodem Bardzki
m u z y k a
W spektaklu wykorzystano:
utwór Franciszka Liszta pt. „Faust Symphony”, w wykonaniu Chicago Symphony Orkiestra, pod batutą Georga Solti;
utwór „Smack my bitch up” w wykonaniu zespołu The Prodigy.
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.