Bilety na: FUTUROFONIA: prawykonania
Gdańsk, al. Zwycięstwa 15
05.04.2025, g. 19:00 (sobota)
cena - od 65,00 pln
Organizator: Opera Bałtycka w Gdańsku
Zakończenie sprzedaży online: 05.04.2025, g. 18:00
Kwietniowa edycja FUTUROFONII to spotkanie z ludzkim głosem w jego najbardziej nieoczywistych i radykalnych odsłonach. Program wieczoru skupi się na premierowych wykonaniach kompozycji XXI wieku, które eksplorują granice wokalności w relacji z elektroniką, ruchem i przestrzenią.
Aleksandra Nowakowska – Corpus (performans)
Solowa kompozycja na głos, ruch i ciało, inspirowana myślą Jeana-Luca Nancy’ego. Dzieło bada, w jaki sposób głos może przekraczać znaczenie i stać się samodzielnym medium, łączącym wnętrze zewnętrznością. Artystka tworzy dynamiczny pejzaż dźwiękowy, w którym fonosfera splata się z gestem i obrazem.
Marzena Komsta – Vocalia na sopran, tenor i elektronikę
Dzieło przedstawia głos ludzki w pełnym zakresie ekspresji – od szeptu po krzyk – ukazując jego relację z elektroniką. Głos zostaje powielany, rozciągany i przekształcany, lecz zawsze pozostaje dominującym elementem. Maszyna, choć modyfikuje brzmienie, nie może istnieć bez człowieka – cisza nie podlega przetworzeniu. Kompozycja stawia pytania o granice między naturą a technologią oraz rolę sztucznej inteligencji w procesie twórczym. Język wokalny opiera się na sylabach pozbawionych znaczenia, a emocja staje się głównym nośnikiem przekazu.
Wizualną stronę koncertu wzbogacą projekcje multimedialne w czasie rzeczywistym, tworzone przez Laurę Adel – interdyscyplinarną artystkę i doktorantkę Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Jej abstrakcyjne, ruchome obrazy, inspirowane naturą i cyfrową delikatnością, były prezentowane m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, Muzeum Narodowym we Wrocławiu oraz na festiwalach takich jak Warszawska Jesień czy Ars Electronica Center w Linz.
W ramach Wydarzenia pojawi się także instalacja dźwiękowa Od-głosy, która nada przestrzeni Opery Bałtyckiej nowy wymiar. Dźwięki, inspirowane architekturą i historią budynku, tworzą immersyjne doświadczenie – witają publiczność, towarzyszą jej w przerwach i żegnają na zakończenie wieczoru.
FUTUROFONIA zaprasza do doświadczenia głosu jako dynamicznej, nieustannie ewoluującej materii dźwiękowej. To eksploracja granic między człowiekiem a technologią, która kształtuje przyszłość muzyki.
Aleksandra Nowakowska – Corpus (performans)
Solowa kompozycja na głos, ruch i ciało, inspirowana myślą Jeana-Luca Nancy’ego. Dzieło bada, w jaki sposób głos może przekraczać znaczenie i stać się samodzielnym medium, łączącym wnętrze zewnętrznością. Artystka tworzy dynamiczny pejzaż dźwiękowy, w którym fonosfera splata się z gestem i obrazem.
Marzena Komsta – Vocalia na sopran, tenor i elektronikę
Dzieło przedstawia głos ludzki w pełnym zakresie ekspresji – od szeptu po krzyk – ukazując jego relację z elektroniką. Głos zostaje powielany, rozciągany i przekształcany, lecz zawsze pozostaje dominującym elementem. Maszyna, choć modyfikuje brzmienie, nie może istnieć bez człowieka – cisza nie podlega przetworzeniu. Kompozycja stawia pytania o granice między naturą a technologią oraz rolę sztucznej inteligencji w procesie twórczym. Język wokalny opiera się na sylabach pozbawionych znaczenia, a emocja staje się głównym nośnikiem przekazu.
Wizualną stronę koncertu wzbogacą projekcje multimedialne w czasie rzeczywistym, tworzone przez Laurę Adel – interdyscyplinarną artystkę i doktorantkę Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu. Jej abstrakcyjne, ruchome obrazy, inspirowane naturą i cyfrową delikatnością, były prezentowane m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku, Muzeum Narodowym we Wrocławiu oraz na festiwalach takich jak Warszawska Jesień czy Ars Electronica Center w Linz.
W ramach Wydarzenia pojawi się także instalacja dźwiękowa Od-głosy, która nada przestrzeni Opery Bałtyckiej nowy wymiar. Dźwięki, inspirowane architekturą i historią budynku, tworzą immersyjne doświadczenie – witają publiczność, towarzyszą jej w przerwach i żegnają na zakończenie wieczoru.
FUTUROFONIA zaprasza do doświadczenia głosu jako dynamicznej, nieustannie ewoluującej materii dźwiękowej. To eksploracja granic między człowiekiem a technologią, która kształtuje przyszłość muzyki.
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.