Bilety na: NOSPR / Alsop / Lewis / Perypetie antycznych kochanków / S1
Katowice, plac Wojciecha Kilara 1
19.12.2024, g. 19:30 (czwartek)
cena - od 48,00 pln
Organizator: Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia...
Zakończenie sprzedaży online: 19.12.2024, g. 19:30
Program
Grażyna Bacewicz
Introdukcja i kaprys na orkiestrę symfoniczną
Ludwig van Beethoven
IV Koncert fortepianowy G-dur op. 58
Richard Strauss
Przygody Dyla Sowizdrzała
Maurice Ravel
II suita z baletu Daphnis i Chloé
Wykonawcy
Marin Alsop – dyrygentka
NOSPR
Paul Lewis – fortepian
Od precyzji klasycznego rysunku po feerię orkiestrowych barw. Na otwarcie Introdukcja i kaprys Grażyny Bacewicz, powojenny neoklasyczny dyptyk wyróżniony na Konkursie im. Karola Szymanowskiego. Potem Beethoven ze swego „prometejskiego” okresu – w poszukiwaniu nowych dróg formalnego rozwoju i środków muzycznego wyrazu. Jego IV Koncert zdumiewa już na wstępie samotnym wejściem medytującego fortepianu. Ale to w intymnych dialogach środkowego Andante niektórzy doszukują się metafizycznych treści. Romantycy odnaleźli je w postaci Orfeusza błagającego Furie o zwrot ukochanej. Warto sprawdzić, dokąd zawiodą nas dzisiejsze interpretacje.
Nie zawiedzie z pewnością Richard Strauss w quasi-slapstickowej opowieści o przygodach ludowego awanturnika. Po serii brawurowych ekscesów jego Dyl Sowizdrzał raz jeszcze spróbuje zagrać śmierci na nosie. Czy i tym razem sztuczka się uda? Finałową ucztę dla zmysłów zagwarantuje nam Maurice Ravel, ilustrujący sielankę Longosa kolorami pasterskiej miłości w drugiej z suit orkiestrowych z jego Daphnisa i Chloé. Oprawi ją w ramy bodaj najsłynniejszego obrazu świtu, jaki zna historia muzyki, i finałowych bachanaliów wieńczących perypetie antycznych kochanków.
Róża Światczyńska
Grażyna Bacewicz
Introdukcja i kaprys na orkiestrę symfoniczną
Ludwig van Beethoven
IV Koncert fortepianowy G-dur op. 58
Richard Strauss
Przygody Dyla Sowizdrzała
Maurice Ravel
II suita z baletu Daphnis i Chloé
Wykonawcy
Marin Alsop – dyrygentka
NOSPR
Paul Lewis – fortepian
Od precyzji klasycznego rysunku po feerię orkiestrowych barw. Na otwarcie Introdukcja i kaprys Grażyny Bacewicz, powojenny neoklasyczny dyptyk wyróżniony na Konkursie im. Karola Szymanowskiego. Potem Beethoven ze swego „prometejskiego” okresu – w poszukiwaniu nowych dróg formalnego rozwoju i środków muzycznego wyrazu. Jego IV Koncert zdumiewa już na wstępie samotnym wejściem medytującego fortepianu. Ale to w intymnych dialogach środkowego Andante niektórzy doszukują się metafizycznych treści. Romantycy odnaleźli je w postaci Orfeusza błagającego Furie o zwrot ukochanej. Warto sprawdzić, dokąd zawiodą nas dzisiejsze interpretacje.
Nie zawiedzie z pewnością Richard Strauss w quasi-slapstickowej opowieści o przygodach ludowego awanturnika. Po serii brawurowych ekscesów jego Dyl Sowizdrzał raz jeszcze spróbuje zagrać śmierci na nosie. Czy i tym razem sztuczka się uda? Finałową ucztę dla zmysłów zagwarantuje nam Maurice Ravel, ilustrujący sielankę Longosa kolorami pasterskiej miłości w drugiej z suit orkiestrowych z jego Daphnisa i Chloé. Oprawi ją w ramy bodaj najsłynniejszego obrazu świtu, jaki zna historia muzyki, i finałowych bachanaliów wieńczących perypetie antycznych kochanków.
Róża Światczyńska
*******
Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.